To jest stara wersja. Przeniósł się do serwisu rainvendor.in.ua

Więc postanowił otworzyć oczy trochę rodaków (znaczy Rosja, Ukraina, Białoruś, Mołdawia) do rzeczywistych obietnic i dochodów dla faktów w sąsiednim kraju - Polska.

Początek. Ukraina. OSKO.

Jego droga rozpoczęła z Ukrainą (tak, ukraiński - jak mogę mieć mój sposób zacząłem), zwrócił się do Agencji Zatrudnienia Urzędu OSKO w Kijowie, która dotyczy zatrudnienia obywateli Ukrainy (i nie tylko) w Polsce. Po kilku wizytach, zważywszy moje wykształcenie i doświadczenie w pracy w ciągu ostatnich 10 lat, wziąłem pracy maszynista CNC w mieście Płocku, wraz z opłatą za pierwszy miesiąc 12 zł., Następnie do 20 zł / godz. Potem było kilka połączeń z Polski, coś jak wywiady, po których Potwierdzam, że jestem zatrudniony na tym stanowisku. Podpisała umowę zapłaciłem pewną i wyjechał za granicę do zdobycia.

Droga.

Jechałem pociągiem Kijów-Warszawa. Droga jak droga, nic nie znaczące. Chociaż ... Słyszałem, że jest coś takiego jak przemyt, ale to tak ... Godzinę lub dwie przed pociąg przekraczania w wiosce dużo ludzi. Mi się w przedziale "haczykowaty" Sasha. To miejsce, gdzie więcej wiem co to jest ... gdy z worka ze mnie wyciągnął kartony papierosów rozmiarze podwiniętymi niż czarny (jak worki na śmieci i owinięte taśmą lub coś podobnego) i wpakować wszystkie otwory w samochodzie. Polvagona były demontowane i montowane w ciągu pół godziny. Papierosy były wszędzie, gdzie tylko intermeddle, nawet między sufitem a dachem metalowym pociągu. Przekroczyli granicę z Ukrainy udane ale długo. Przekraczanie granicy przez Polaków było znacznie szybsze i bardziej zabawne. Man 5 "odbyło granicę" na wozie, dwoma wyboru dokumentów, trzy próbuje znaleźć kontrabandę. Znaleziono. W naszych jednostkach przedziału 5 papierosów ... W ogóle, z 4-samochodem dość przyzwoitym vytryasli worka tych rzeczy (kto wie lub widział to worki ziarna na 500 kg. Więc ten worek wielkości naszego pociągu, i prowadzone.) Po przekroczeniu granicy polskiej, to samo było na odwrót: pociąg ponownie zdemontowane i zamontowane, a papierosy były na swoim miejscu. Pytanie nie brzmi jak wiele z granicy "gone" został odpowiedziało, że jest to drobiazg. Jak się okazało, dla jednego, "pass" zysk 500 - 600 $. Tydzień jest 2 - 3 wycieczki, nawet jeśli idzie biust, to zdecydowanie "nie stać hitem." Następnie udał się bez większych przygód, okresowo wysyłane papierosy do Polaków w stacji.

Warszawa.

Przyjazd do Warszawy, jak uzgodniono kupiłem zestaw startowy polka operator "Heyah". Tu i tam była pierwsza niespodzianka - trzeba było zaktualizować konto do wysyłania SMS-CA na Ukrainie OSKO w Warszawie SAS Logistics (OSKO jeden partner w Polsce), że mam przyjechać do Polski. I rzeczywiście jest to niespodzianka - jak to wytłumaczyć Polakom, co potrzebne? Przed otedom Internet odliczone że społeczność rozumie rodzaju rosyjskim, ale sprawa - na międzynarodowej stacji nikt nie rozumie, rosyjski ... Kontynuował swoją misję na używanie małej ilości agliyskom wiedzy. Dwie godziny później znalazł kobietę w budce, który równie dobrze jak ja znał trochę angielski. Ponieważ ten problem został rozwiązany. Potem miałem się tu dostać przez ukazzanomu mi inny adres na Ukrainie. Z żalem w pół kupił bilet autobusowy, który jest dOSKOnale usytuowany obok kierowcy, pokazując mu nazwę przystanku, aby wybrać numer telefonu, gdzie miałem iść w języku polskim. Drugą niespodzianką - powiedział, że na jego drodze zatrzymania tam ... Ale w naszej rozmowie interweniował babkę, która poprawiła go - nie ma stop, a jeden z nich musiał pozostawić go tam (nadal niesamowite - jak można przejść na trasie i nawet nie mają pojęcia, co trasa jest zatrzymany ... tak i Bóg go błogosławi.). Właściwie to była dość ciekawa, nie wiem, polski, i Warszawie nie mówić po rosyjsku ... Ogólnie rzecz biorąc, prawie w języku migowym, znaleźliśmy wspólną płaszczyznę. Z trudem (jechałem w trybie i listopada w zagrodzie ... przed zimą ...) dostała się do cenionych Logistics SAS. Zebraliśmy tam około 10 osób. Rozpowszechniany. Jedna partia wysłany gdzie dokładnie nie pamiętam, ale wiem, że do 6 złotych tokarz. / Godz. Druga strona (mamy trzy osoby) zostali wysłani do Szczecina na obietnicy dyrektor SAS Logistics, Pan Mariusz - ślusarze, aż miejsce ovobodyatsya do którego są wysyłane z Ukrainy. Co jest dość ciekawe, po prostu zapytał, kto przyszedł do pracy. Nikt nie patrzył na dokumenty wykształcenia i doświadczenia zawodowego ... Oczywiście zamówienie zostało zmienione, oraz połączenie pracy, dla których Visa, obiecujące że otrzyma pierwszy miesiąc do 8, a następnie do 10. Tak więc, w Szczecin otpravilist: dekarz Alexander, Michael J. trucker i elektronika

Szczecin

W Szczecinie, poznaliśmy, przyniósł do pracy, zamieszkał w hotelu.


Na brak opcji, i to zejdzie. Dokumenty zostały ponownie zmienione, i trzech z nas było z ślusarzy fizrabotnikami "chwalebnej" przedsiębiorstwo Adolfa Bogatsky MABO:

.

W pierwszej godzinie stosunku Polaków zabitych przez Ukraińców ... Później zdałem sobie sprawę, ich zrozumienie: Polak - człowiek, niemiecki - człowiek, pies - pies, Ukrainian - ukraińska (coś trochę gorzej niż pies ...). W ogólnym podejściu do Ukraińców specjalnego :). Jeśli chodzi o płatności, 10 nie byliśmy być postrzegane jako ich uszy bez lustra. Płatny 10 spawaczy. Pozostałe 8,50. Plus zdobył obliczono dla hostelu 150 i 200 za ubezpieczenie. Własne ubezpieczenia, co jest realizowane na Ukrainie z wizą, która ubezpieczonego w całej Polsce, w tym urazów związanych z pracą, roślina ta nie działa. Paradox ... Pracowałem tam przez dłuższy czas, praca 2 tygodnie (pracował przez 12 - 16 godzin). Praca sklep gdzie odwiedzających pracowało nie był ogrzewany, a biorąc pod uwagę, że miesiąc listopad na ulicy, wilgotności pobliskiego Bałtyku, iw temperaturze około 0 - uczucie, że będziemy pracować w krótkich spodenkach na -10 stopni. Wtedy praca została zakończona. Pracował na 4-6 godziny. Go "nasz brat" Drive "w szyję". Nie tak okazało - nie strzelił wyglądał - zwolniony, itp. Znokautowany przez strony i jako przedmiot Ya got ... Samochód przyszedł (jak Gazelle) z butli gazowych (schowany) i polecono mi rozładować. Razgrguzhal siebie. Ręcznie. Następnego dnia rano, iść do pracy, ponieważ praca nie został wysłany, aby oczyścić i zrzucić rur, patelnie i wszelkiego rodzaju bzdury. Po zakończeniu pracy na godzinę, zdałem sobie sprawę, że zbiorniki całkowicie rozładować dla mnie było (usunąłem połowę roku jako zapalenie wyrostka robaczkowego, i zgodnie z zaleceniami lekarza, około roku - nie podnosić ciężkie ...), w ogóle, że pracuję bardzo ciężko w żołądku z rezyu. Powiedziałem powód wycofał brygady Polak "marnotrawstwa". Godziny lub dwóch kapitan pobiegł do naszego pokoju i "radośnie", powiedział, że jestem bardziej w "MABO" nie działa, a następnego dnia do odwołania. Po rozmowie z OSKO i SAS Logistics, znalazł mi nową pracę.

Sokołow Podlaski.

Będąc w SAS Logistics, która wysłała mnie do Sokołowa Podlaskiego, do pracy jako mechanik, poszedłem w kierunku przedsiębiorstw StalFa. Już dawno zauważyli, jak się zachować i co powiedzieć, nie powiedziałem, że prawie wszystkie z mojego dorosłego życia pracował jako tokarz. Uwierzył (jak już powiedziałem, dokumentów nikt nie patrzy), i zatrudnił ... ślusarz! Po zakończeniu pracy przez dwa do trzech tygodni na tym "post", nadal wykorzystywano do pracy na tokarce (jak już mówiłem wszyscy Polacy, że prawie Super asem w obracania obudowy). Dzięki tej pracy, ja z powodzeniem opanował. Trwało prawdopodobnie brigadorov że to, co czyni zmianę Polaka, wziąłem dwie godziny. Raz jest to swego rodzaju pozytywnie postrzegana, ale kiedy praca była mniej Polaków koledzy patrzyli na mnie, "Wilk", a kierownicy i majster zawsze powiedział, że muszą pracować szybciej ... Gdy praca na miejscu nie odwracając, Polacy po prostu stoję, I został wysłany do pracy na tej samej ulicy lub obszaru spawania. W zasadzie nie ma nic strasznego, chyba że wziąć pod uwagę kilka niuansów. Takich jak praca na zewnątrz w temperaturach poniżej zera, lub pracy przy poziomie hałasu 60-80 dB. bez ochrony ... No, na pewno zgadzam się, że to było możliwe, aby chronić uszy, "gagów", jak Polacy mówią, ale nie mam im zapalenie uszu. Po kilku uwagach na temat techniki bezpieczeństwa inzhera kiedy mógł wreszcie doprowadzić inżynierów na nim, ale okazało się, zabawne ... W instrumentalnych Polaków spiżarni dano słuchawek, ale Ukraińcy (i innych osób), jak jest przez kierownictwo dać im nie jest dozwolone. Obudowa. Chciałbym powiedzieć, że warunki życia są dobre. No comment. Czy sprawa z jednym Charkowie ... Doznał kontuzji ręki. Całkiem poważnie ranny. To miejsce, gdzie to wszystko na raz pomyślał o ubezpieczeniu ... ale aby nie podnieść hype, facet ręka uszyte, jak rozumiem, to dla pieniędzy, po którym została wypłacona pewną sumę pieniędzy (podobno 1000 zł.) to prawdopodobnie zatuszować sprawy bez uciekania się do firm ubezpieczeniowych, i wysłał na Ukrainie ... Jak się okazało, to naruszone bezpieczeństwo, więc pracowałem na prasie wiertarka z rękawic. Więcej nie będę opisywał co i jak, ale się do wniosku, że z dostaniem praktycznie żadnej szkody - prosta droga bez powrotu do Polski. Nieco później, kłopot ty i ja ... I rzeczywiście rozbił palec, ale do powiedzenia na ten temat - Wynik może wiecie co. Dlatego tak z tym smutkiem i pracował. W ogóle mój pierwszy wydobywano wizy i wypłacane w następnym bezwizowego SAS Logistics, udał się do Ukrainy.

"Drugi raz".

Formalności, jestem z powrotem na StalFa. W związku z rejestracją Euro 2012 był opóźniony, w wyniku czego doszedłem dwa miesiące po wyjeździe. Co za niespodzianka miałem, kiedy byłem witany na SAS Logistics, mówiąc, że pamiętam i niecierpliwie czekali na mój przyjazd. W tym samym dniu, ponownie podjął pracę w StalFa, który powiedział to samo. Postawa polskich kolegów i zarządzania był inny. Początkowo traktował mnie prawie jak równi ... ale nie na długo. Tydzień, może dwa. Wtedy wszystko było "na swoim miejscu". Wrócił do mnie jak do Ukraińców, a praca została już takie jak "menu", ale o tym wkrótce. Następnie w odpowiedzi na kryzys firma miała "oczyszczenie", zwolniony wielu Polaków i czterech Ukraińców. Ale Polacy dużo więcej. Firma przeniosła się do pracy na jedną zmianę, i lokalnych pracowników Polacy rozdrażniony przybyszów. Nawiasem mówiąc, nie rozumiem, na jakiej podstawie odrzucił Polaków, wrażenie, że zostało z tych, którzy naprawdę nie działa i rencistów, z versa odwiedzających stronę. W tym okresie miałem nie pracować na ulicy, aby powiedzieć, że jestem nie tylko tokarz, i frezowania, co pozwoliło mi pracować od czasu do czasu na tokarce, frezarka to zamiast Polaków, którzy wyjechali na wakacje. Szczęście skończyło kiedy Ogrodniczych pracy w terenie. Povyhodili wszyscy Polacy do pracy i musiałem pracować i wózki i pakujących w ogóle było "wysłać senior". Najbardziej nieprzyjemne praca była na "Shruti" - śrutowanie, gdy temperatura w nieogrzewanym pomieszczeniu. Pierwszego dnia tam ludzie pracujący 08/6 "nasz" oraz dwóch Polaków. Kolejny dzień Polaków chorych. Fakt, że praktycznie wszyscy chorzy "nasz" - nikt nie dbał, a dlaczego to ... odwiedzając sam "mięso armatnie". Na początku grudnia, była plotka, że ​​firma nie będzie działać na chwilę. Później ogłosił, że goście do domu przez miesiąc.

Kalkulacja.

Fakt, że zostały wysłane do domu, powiedziano nam, że w dniu 9 i mamy opuszczenia schroniska aż 16. Tak szybko, jak nasza firma postanowiła zapytać, czy wynagrodzenie wypłacone otezdom. Po kilku połączeń zostały wysłuchane - nie dzwonił, aż do 14. każdy dostanie monety. Dziwne, ale 14 th o 18:00 pieniędzy i nebylo! A niektórzy od panujących okoliczności, licząc na to, że problem został rozwiązany finansowe, musiał opuścić 14-szy po pracy (jak pamiętam na 15:00). Pozostało na pozychennye ... 15-sza godzinie 19:30 ostatni raz sprawdzałem moją kartę - i pieniądze znów nie pojawi się, chociaż kilku facetów i było wymienione wynagrodzenie, choć nie pełna kwota (różnica między 80-100 zł.). Nie uważam pieniędzmi innych ludzi, ale fakt pozostaje. W rzeczywistości nie było wyrzeźbić-Paid, a kto nie ... Inaczej ta sytuacja nie mogę wyjaśnić. Dziwne też, że przez cały czas rotyazhenii współpracować z wszystkim, co mam płacone tylko raz, ale w ogóle, szanuję innych, z jakiegoś powodu opóźnienia na 2-4 dni. Bardzo uzależniony, że znając sytuację i pozycję, obiecał zapłacić do 14 (nawet nie na 14, więcej 15.) wynagrodzenie nie płacone na czas. Jak dla mnie, do 14 jest 13 ...

Obliczanie systemu.

W rzeczywistości, zgodnie z dokumentami pracowałem w SAS Logistics, chociaż w StalFa fakt. I pensję z SAS Logistics, którego początkowo zapłacił StalFa firmy i uzyskać procent.

Wynagrodzenia.

Stawka, którą dostałem 10 zł. / Godz. Średni plon z około 1800 miesięcznie, co stanowi równowartość moich dochodów dla Ukrainy (choć w Kijowie). Spawacze trochę więcej niż 12 zł / godzinę, ale podczas mojego pobytu tam wynagrodzenie podniesiono do 14 spawaczy, monterów -. Fletu. Pytanie - dlaczego? Sprawniejszy i ślusarzy nie są ludzie? Chociaż Polacy, Ukraińcy, Białorusini, Mołdawianie Nie ludzi, i wrogów rosyjski ...

Hosted by uCoz